Een goede strategie levert focus op.Strategie draait om focus. En als die strategie goed wordt vertaald naar de praktijk en de organisatie dan begrijpen alle medewerkers waar de focus ligt. Zo werkt iedereen aan dezelfde doelen en wordt er gestaag toegewerkt naar het grote, gewaagde doel.
Een doel dat bijna onmogelijk is, maar iedereen inspireert en enthousiasmeert.Het grote, gewaagde doel geeft een concreet en ambitieus doel aan over tenminste 10 jaar. Het is stoutmoedig, een brutaal ideaal en spreekt tot de verbeelding.
|
Een doel dat bijna onmogelijk is, maar iedereen inspireert en enthousiasmeert. Zo’n gigantisch doel (ook wel Big Hairy Audacious Goal genoemd) is belangrijk, want het geeft enorm veel richting én focus. Het is de concrete heldere stip aan de horizon die succesvolle bedrijven onderscheidt van minder succesvolle bedrijven. Door je ambitie concreet te maken haal je meer uit je organisatie en merk!
Positioneren.Waarom zou een klant voor jouw product of dienst kiezen? Wat is de kerncompetentie van de organisatie en hoe weet je deze onder de aandacht te brengen? Bij positioneren gaat het om het verwerven van een voorkeurspositie in het brein van de klant en prospect.
|
Relevant, onderscheidend en geloofwaardig.Sterke merken zijn relevant, onderscheidend en geloofwaardig. Samen gaan we zoek naar de kernwaarden van jouw organisatie of product en nemen die vervolgens als uitgangspunt voor een strategie, positionering of innovatie vraagstukken. Op die manier ontwikkelen we een houdbare onderscheidend vermogen, die bestand is tegen de veranderingen die vandaag de dag sneller dan ooit op organisaties afkomen.
Wil je meer weten over het ontwikkelen van een strategie of positioneren? Neem vrijblijvend contact op.
|